Mentoring na Wydziale Biologii

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, rok akademicki 2025/26

Czym jest mentoring?

Coaching moglibyśmy nazwać akuszerowaniem rozwoju. Opis ten jest bliski także tutoringowi, ten dotyczy jednak relacji nauczyciel-uczeń. Doradztwo, to podawanie gotowych rozwiązań. Czym zatem jest mentoring? Proces ten jest określeniem relacji zachodzących pomiędzy mentorem – ekspertem, a jego uczniem. Mentor jest wzorem do naśladowania. Ujawnia swoją wiedzę i dzieli się swoim doświadczeniem oraz wnioskami z tego, czego sam doświadczył, na ścieżce, którą teraz będzie podążać mentee. Według Philipa Zimbardo mentor to osoba, która dokonuje znaczących zmian w swoim życiu zawodowym poprzez przekazywanie uczniom, którzy kiedyś go zastąpią, swojej wiedzy, energii oraz wartości. Mentor jest zatem osobą o doświadczeniu eksperckim, mistrzem, za którym student podąża. Mentor wdraża do profesji dzieląc się swoim doświadczeniem zawodowym. Jego wsparcie jest szczególnie istotne, gdy podopieczny stoi przed postawionym przez siebie wyzwaniem. Podobnie jak w złotym kręgu Simona Sinka, zadawanie sobie pytań co?, jak?, dlaczego? i poszukiwanie z nauczycielem odpowiedzi może stać się źródłem wielu pomysłów na konkretne projekty służące rozwojowi studenta i jego przygotowaniu do przyszłej pracy zawodowej. Efektem mentoringu jest uzyskanie nie tylko wsparcia w odpowiedzi na potrzeby mentee ale również praktycznych umiejętności (nie tylko w rozumieniu pracy laboratoryjnej), ale przede wszystkim osiągnięcie konkretnego i mierzalnego celu mentoringowego, którym może być na przykład napisanie wspólnego artykułu naukowego, wniosku projektowego, przygotowanie webinarium, czy udział w konferencji naukowej itp. W odróżnieniu od tutoringu, punkt ciężkości wpływu na proces przesunięty jest na stronę mistrza.

Wprowadzenie mentoringu ma na celu wspieranie i dynamizowanie procesu kształcenia, ale także przygotowanie studenta do przyszłej pracy zawodowej, tym samym zwiększenie jego konkurencyjność na rynku pracy. Do kluczowych umiejętności zawodowych, wskazywanych przez pracodawców są najczęściej kreatywność, innowacyjność oraz ciekawość świata i umiejętność uczenia się przez całe życie. Z tego punktu widzenia mentoring pełni niezwykle ważną rolę i stanowi źródło konkretnych pomysłów, które podopieczny może wdrożyć w życie. Mentoring to wsparcie osób, które swoje marzenia chcą przekształcać w cele i są gotowe podjąć wysiłek by je zrealizować.

Drogi Studencie, jeśli jesteś zdecydowany na zindywidualizowaną formę pracy jaką jest mentoring, już dziś przystąp do programu!

O programie mentoringu


Mentorzy


Avatar

prof. UAM dr hab. Michał Rurek


Zakład Biologii Molekularnej i Komórkowej , Instytut Biologii Molekularnej i Biotechnologii


Interesuje się we wszechstronny sposób reakcją roślin na warunki stresowe, i to na wszystkich poziomach- od anatomiczno/ morfologicznego, poprzez fizjologiczny, komórkowy aż do poziomu molekularnego. W centrum moich zainteresowań stoi również poznawanie funkcjonowania mitochondriów roślinnych w tych warunkach. Jednym z istotnych "graczy" molekularnych w odpowiedzi roślin na stres są m.in. białka bogate w glicynę (GRPs). Jeśli chcesz więcej się dowiedzieć o tym, czego się dowiedzieliśmy, a czego jeszcze nie wiemy, jeśli chodzi o wspomniane zagadnienia, to przyjdź, serdecznie zapraszam!

Informacje o mojej karierze badawczej, zainteresowaniach naukowych i publikacjach dostępne są również pod następującymi stronami-online:

<a href="https://ibmib.web.amu.edu.pl/department-of-molecular-cellular-biology/michal-rurek" target="_blank">link</a>
<a href="https://www.researchgate.net/profile/Michal-Rurek?ev=hdr_xprf" target="_blank">link</a>
<a href="https://researchportal.amu.edu.pl/info/author/UAM88941?tab=&lang=pl" target="_blank">link</a>
----------------------------------------------
I am interested in the reaction of plants to stress conditions in a comprehensive way, at all levels - from anatomical / morphological, through physiological, cellular to the molecular level. The focus of my interests is to investigate functioning of plant mitochondria in these conditions. One of the important molecular "players" in plant stress response are, for example, glycine-rich proteins (GRPs). If you want to know more about what we have learned and what we do not know yet when it comes to the mentioned issues, then come, I cordially invite you!

The data on my research career, scientific interests and publications are also available under the following Web pages:

<a href="https://ibmib.web.amu.edu.pl/department-of-molecular-cellular-biology/michal-rurek" target="_blank">link</a>
<a href="https://www.researchgate.net/profile/Michal-Rurek?ev=hdr_xprf" target="_blank">link</a>
<a href="https://researchportal.amu.edu.pl/info/author/UAM88941?tab=&lang=en" target="_blank">link</a>


601 882 502



 

Skontaktuj się z koordynatorem programu WILK

Napisz wiadomość

Zobacz lokalizację

+48 61 829 5692



Kod weryfikacyjny

Powered by w3.css

×

Poczta


×

Załóż konto


×

Zaloguj się do swojego konta

Zapomniałeś/aś hasła?

×

Na Twój adres wyślemy e-mail z przypomnieniem hasła.


×

Wyszukaj wśród tutorów